Merk marketeer

Jij bent ondernemer. Ondernemer met een visie. Een missie, een doel. Je doet je werk niet alleen omdat je het leuk vindt. Je bent ergens op uit. Met jouw visie maak je het verschil in jouw vakgebied. Nu wordt het tijd om die visie nóg breder uit te dragen, zodat iedereen jou als to go to person weet te vinden. Hoe je dat doet? Door een persoonlijk merk te bouwen als ondernemer. Tijd om te groeien naar thought leadership.

Als merk marketeer ondersteun ik visie gedreven ondernemers met het bouwen van hun persoonlijke merk. Op die manier kunnen zij het verschil maken in hun vakgebied. Met mijn Merkmakers Programma werken we intensief samen om jouw merkstrategie te ontwikkelen.

HERKENBAAR? ✨

  • Facebook, Instagram en LinkedIn – je kent het allemaal. Maar, wat doe je ermee? Hoe zorg je ervoor dat je de kanalen kiest die écht bij jou en jouw merk passen, zodat je niet de hele dag door denkt ‘hier moet ik ook iets mee’. De kracht van kiezen wordt tijdens het Merkmakers Traject zichtbaar.
  • O ja, dan heb je ook nog een podcast, bloggen, funnels en al die andere opties. Help! Ook deze opties nemen we stevig onder de loep, om te ontdekken wat bij jouw merk past – zodat je het effectiever toepast.
  • Diep vanbinnen voel je dat jouw visie het verschil maakt. Een innovatie teweeg brengt voor jouw klanten en misschien zelfs wel de wereld. Tijd om die visie nog breder uit te dragen – maar hoe doe je dat eigenlijk? In een magazine komen, uitgenodigd worden voor podcasts of een sprekersklus krijgen.
  • Het is niet zo dat je nooit iets aan marketing doet. Nieuwsbrief sturen, posts voor Instagram schrijven en stories maken. Je hebt daar wel een goede flow in zitten, maar het is nog steeds een beetje gooien met spaghetti om te kijken wat er blijft plakken. Spaghetti-strategie, noem ik dat.
  • Je hebt ambitieuze plannen en goede ideeën. Daar wil je meer mee doen. Maar die tijd mis je nu soms, omdat die tijd wegvloeit naar klanten en kortstondige marketingacties.
  • Je acties zetten dus zeker iets in gang – maar nog geen zoden aan de dijk. Je mist een stevig merkfundament waarmee je niet alleen naar de korte termijn kijkt, maar ook naar de lange termijn. Hoe zorg je voor blijvende ontwikkeling, focus en een groei in omzet? Door je merk sterk te funderen en met consistent door te blijven bouwen. Dat is het korte antwoord.

NA HET PROGRAMMA... ✨

  • Gooi je geen spaghetti meer, maar heb je een duidelijke en uitvoerbare strategie
  • Staat je merkfundament ijzersterk, waardoor jouw merkwaarden, -verhaal, -boodschap, -doelen en aanbod kraakhelder zijn
  • Weet je de superkrachten van jouw merk optimaal te benutten binnen jouw positionering – we leggen de focus op hoe jij anders bent dan je concurrentie
  • Je ontdekt jouw ‘haakje(s)’, oftewel jouw thema’s die matchen met de actualiteit, waardoor de media jouw visie, ideeën en content sneller oppikt
  • Je hebt een overzicht van wat wel en niet voor jou werkt, we gaan kiezen – waardoor er ook meer ruimte komt om te experimenteren binnen je merk
  • Je hebt duidelijk welk deel van de markt jij wilt bedienen, waardoor je op een specifieke manier je merk opbouwt

DIT ZEGGEN ANDEREN ✨

TIJDENS DE SESSIES ✨

KICK-OFF

Tijdens de kick-off maken we een deep dive in jouw merk, business en doelen. We kijken naar jouw aanbod en gedachtengoed voor de komende periode. Dit wordt ons vertrekpunt voor het programma.

KLANTEN

We nemen jouw klantenbestand eens flink onder de loep. Waar word je blij van? Waarvan minder? We werken met doelgroepen, niches, persona’s en de reis van jouw klant naar jouw merk.

FANS

We plakken direct een vervolg aan onze vorige sessie. Tijdens deze sessie wil ik alles weten over hoe jij waarde biedt aan jouw klanten en in welke vorm. We gaan van jouw klanten fans maken.

STRATEGIE

Dit is de samensmelting. We brengen onze input uit de kick-off sessie en klantsessies samen. Dit wordt het fundament van jouw merkstrategie. Vanuit hier bouwen we naar het tweede deel van het traject.

SUPERHELD

Actie in de taxi! Deze sessie staat in het teken van jouw superkrachten. We onderzoeken ze, diepen ze uit en gebruiken ze als onderdeel van een ijzersterke positionering van jouw merk.

MARKETING

We borduren voort op onze strategie en positionering en kijken tijdens deze sessie naar actieplannen om de uitingen van jouw merk stevig neer te zetten. Klaar voor de verspreiding van jouw merk?

ACTIE

Deze sessie is een uitloop op onze vorige sessies. We evalueren actief op besproken acties en plannen. We kijken waar we bij kunnen sturen en groeien. Samen maken gaan we voor resultaat.

KICK-OUT

Tijdens deze twee uur durende sessie ontdekken we hoe jij verdergaat na het traject. Wat heb je nodig in jouw weg naar thought leadership? Je krijgt een gedegen actieplan mee voor de komende tijd.

kennismaken ✨

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent ac lacinia nunc, at maximus neque. In fermentum est vel mattis posuere. Duis varius euismod metus, eu molestie nisi. Donec fringilla auctor mi quis auctor. Donec ut aliquet neque. Sed neque nisl, lobortis ut est scelerisque, ullamcorper consequat orci. Ut massa nulla, viverra non fringilla nec, eleifend at felis. Fusce vitae lorem ultrices, consectetur tellus sed, elementum lectus. Maecenas pharetra, nisi quis tincidunt dignissim, nisi ligula ultrices elit, eget hendrerit enim leo in ligula. Vestibulum pretium sodales molestie. Suspendisse id volutpat erat. Vestibulum non commodo elit. Mauris maximus eros eros.